In the Media

Our First Campaign – Against Ebay’s Gender Discriminating Ad

http://news.chennaionline.com/chennai/Gender-Discriminating-Promotion-Protest-against-Ebay-gains-momentum/b169c347-409d-42e1-a49a-5cff115930fa.col

___________________________________________________________

The M.A.S.E.S. against ebay – Deccan Chronicle

http://www.deccanchronicle.com/tabloid/all-rounders/mases-against-ebay-473

In Tamil Magazine – Kungumam

Be fair, beauty isn’t skin-deep

http://www.deccanchronicle.com/channels/cities/chennai/be-fair-beauty-isn%E2%80%99t-skin-deep-262

“Skin colour depends on environmental and genetic factors. But these male chauvinist ads propagate that a woman, however intellectual she may be, has to be fair and famous to get recognition,” fumes Ms Kotravai, founder of Mases.

http://chennaionline.com/video/city-feature/Campaign-against-Fair–Handsome-Cream-Advert/3459.col

பெண்களால்தான் இயங்குகிறது உலகம்!

நிர்மலா கொற்றவை, கவிஞர்: ”பாடத் திட்டத்தில் ‘பெண்ணியக் கல்வி’ என்ற பாடப் பிரிவு சேர்க்கப்பட வேண்டும். ‘இந்தச் சமூகம் ஆரம்பத்தில் தாய் வழிச் சமூகமாகத்தான் இருந்தது. பிறகுதான் அது தந்தை வழி ஆணாதிக்கச் சமூகமாக மாறியது’ என்கிற வரலாற்று உண்மை களைப் புரிந்துகொள்வதற்கே நமக்கு 20 வயதுக்கு மேல் ஆகிறது. அதுவும் அரசியல் உணர்வுடைய ஆண்களும் பெண்களும்தான் இதைப் பற்றி அறிந்துகொள்கிறார்கள். இப்போது முனைவர் பட்டப்படிப்பு அளவில்தான் பெண் ணியச் சிந்தனைகள் எடுத்துக்கொள்ளப்படு கின்றன. இதை மாற்றி பதின்பருவத்திலேயே ‘பெண் என்பவள் சக மனுஷி. அவள் ஆணுக்குச் சமமாக மதிக்கப்பட வேண்டியவள்’ என்று கற்பிக்கும் பெண்ணியக் கல்வி கற்பிக்கப்பட்டால், ஆண்களின் நிலையிலும் மாற்றம் ஏற்படும். இரண்டாவதாக, சினிமா மாயையில் இருந்து பெண்கள் விடுபட வேண்டும். அரசியலுக்கு வந்த சினிமாக்காரர்கள் பெண்களுக்கு ஒன்றும் செய்யவில்லை என்பதை உணர்ந்து, இந்த சினிமாக் காரர்களைப் புறக்கணிக்கப் பெண்கள் முன்வர வேண்டும்!”

http://news.vikatan.com/index.php?nid=6973#cmt241

Salary for House Wives to be paid by Husbands – a debate initiated by Kotravai.

https://masessaynotosexism.wordpress.com/2012/09/12/husband-as-paymaster-no-thanks-in-deccan-chronicle/

http://www.asianage.com/chennai/husband-paymaster-no-thanks-357

Participation in debates on Television Shows @

http://www.youtube.com/user/TheKotravai

News in Dinakaran, Tamil Daily – following the release of our fact finding report on a caste based murder.

IMG_2831

https://masessaynotosexism.wordpress.com/2013/02/13/ducking-the-hate-dc-deepika-ramesh-13th-feb-2013/

13_02_2013_106_011

Human Interest Story about me and MASES in JFW

scan0001 

scan0005
scan0003

 

Opinion about age of consent in Deccan Chronicle

20_03_2013_101_005 20_03_2013_103_012

http://www.dinamalar.com/news_detail.asp?id=664264&Print=1

Untitled

https://masessaynotosexism.wordpress.com/2013/03/19/1191/

தூத்துக்குடியில் பெண்கள் தின நிகழ்ச்சி

untitled

IMG_3122

 

IMG_3123

 

IMG_3124

 

IMG_3126

http://www.dc-epaper.com/PUBLICATIONS/DC/DCC/2013/07/20/ArticleHtmls/Might-do-more-harm-than-good-G-20072013004042.shtml?Mode=1

20_07_2013_004_042

Online petition to Shah Rukh

DC | K. Sreedevi | 31st Jul 2013

Chennai: Beauty is more than skin deep, at least for this Chennai women’s network. This is precisely the message that they hope to highlight to none other than Bollywood hero Shah Rukh Khan.

Women of Worth (WoW), a city based independent group working on social change, has written an open letter to both SRK and cosmetics major Emami, calling them to suspend the latest Fair and Handsome fairness cream ad campaign immediately.

In the ad, SRK tosses a tube of fairness cream to a young fan who becomes fairer in the next scene, and walks, brimming with confidence. Calling the ad a discriminatory one, Kavitha Emmanuel, WoW director, who is spearheading the ‘Dark is Beautiful’ campaign, said, “The message that is conveyed in the ad is that fair skin is a pre-requisite for success. Such irresponsible advertising propagates discrimination against dark-skinned men and women.”

Calling it a purely racist advertisment, Kotravai, founder of Mases, another women’s rights organisation, said, “Skin colour is something natural. How can people determine a quality of nature as inferior or superior?”

Recalling an instance of a school teenager who was not selected for a school photo shoot, who rushes home to apply loads of fairness cream, Kavitha lamented, “We have allowed ourselves to be deceived by the notion that ‘fair’ is more beautiful than ‘dark’ when, in fact, more than 50 percent of the country’s population is dark-skinned.”

To draw the attention of top celebrities and FMCG brands to ads that promote skin colour bias, WoW launched an online petition campaign about three weeks ago, seeking to stop the ad.

The petition has about 4,000 signatories till date. “This is not an attack on brands or brand ambassadors,” clarified Kavitha, “but on the toxic belief that only fair skin is beautiful.” A similar request will be sent to all other brands soon, she added.

Men’s fairness market in India is pegged at around `329 crore.

source: http://www.deccanchronicle.com/130731/news-current-affairs/article/online-petition-shah-rukh

 

சட்டம் யார் பக்கம் – தந்தி டி.வி

திருமணத்திற்கு கன்னித்தன்மை டெஸ்ட்! – நக்கீரன்

IMGIMG_0001 

சுவடுகள் – காதலும் நீதியும், தந்தி டி.வி

 

In Deccan Chronicle:

1 IMG2

In Tamil Daily Dhinakaran – Supplement – Vasantham
1
2
3
4
தினகரனில்……
14 16 15
நக்கீரனில்….
6 7 8
உயிரோசையில்….
ss
25
yy
நக்கீரனில்…..
kotravai
IMG_0001
In kUngumam

Edit this entry

 

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: